De tijd vliegt voorbij.. - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van MarissaNabben - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij.. - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van MarissaNabben - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij..

06 September 2014 | Finland, Vuokatti

De tweede week is alweer voorbij.. Dus dit betekent dat er weer een verslag aankomt van hoe mijn week eruit zag.

Maandag heb ik een dagje gewerkt met de vrouw van mijn stage begeleider. Deze dag zijn er nieuwe teams gemaakt onder de honden en deze moesten we meteen uitproberen voor de kart. Na een aantal rondjes mocht ik ook een keer rijden met de kart. Dit was erg leuk en je moet ook goed opletten op de voorste honden, want als er daar eentje stopt dan moet jij ook meteen remmen anders rij je tegen de achterste honden aan.

Ook moet je goed kijken of het team samen goed rent anders moet je het team aanpassen. Voor de rest hebben we deze dag de routine gedaan (kennels schoongemaakt, water en eten gegeven en afwassen)

Dinsdags begonnen we weer met de routine en hebben een aantal honden een andere plaats in de kennel gekregen, omdat er 15 honden van een vriend van Kimmo kwamen. Deze komen voor 2 weken. De rest van de dag zijn er klanten geweest.

Woensdag weer begonnen met de routine en hebben we met scooters getraind, dit is eigenlijk een soort van step waar je twee honden voor kan binden. Hier gebruiken ze ook alleen leidershonden voor, dit zijn dus honden die voor de slee voorop gaan. Toen we hiermee klaar waren hebben we het huisje waar de klanten worden ontvangen nog gestofzuigd en gedweild.

Donderdag begonnen met routine, en de honden van de vriend van Kimmo zijn gearriveerd. Dit ging allemaal redelijk soepel, maar de honden waren in het begin wel een beetje bang. Verder hebben we nog de garage geveegd. In de garage is heel veel overlast van vliegen en Kimmo heeft in de garage vergif gespoten dus de vliegen lagen allemaal op de grond.

Vrijdag zijn we weer begonnen met de routine. Ook vandaag hebben we weer de garage kunnen vegen, omdat er veel vliegen op de vloer lagen. Tijdens deze dag zijn er een aantal klanten geweest die de kennel kwamen bezichtigen. 's Avonds zijn er nieuwe stagiaires gekomen, maar deze kwamen pas om 22.00 uur aan op het vliegveld dus we hebben ze niet meer gezien. We weten wel dat ze uit Nederland komen!

• 07 September 2014 - 22:57

Kiki:

Heey Mris,
    Ook dit verslag heb k met veel plezier gelezen!
    K ben heel blij dat je t zo waanzinnig naar je zin hebt.
    Stiekem mis k je enorm maar nog 9 weken en dan ben je erweer!!
    Dikke X Mam

• 08 September 2014 - 22:26

Suzan Van Der Coelen:

Hoi Marissa,

Fijn om te lezen dat het jullie zo goed gaat.

Wat sjieke foto's zeg dat ziet er echt prachtig uit en wat een mooie honden zeg! Super!

Geniet van de tijd daar en we schrijven

Heel veel liefs en groetjes van

Suus
    en natuurlijk ook van tante Sjonnie
    die heeft net ook jouw foto's bekeken!

Doei!